Tedd ezt a cikket a kedvencekbe!
Rengeteg időt töltöttem az utóbbi időkben azzal, hogy megoldást találjak az induló vállalkozásom rendszerezésére. Sajnos a sok feladat közt könnyű elveszni, de a webkettő idejében erre is találunk megoldásokat.
Ezen a héten 4 csoportba osztottam a linkeket:
- Online iroda:
Calendar: naptár
Documents: táblázat kezelés, szöveg szerkesztés, prezentáció
Notebook: jegyzetek
Gmail: levelező
Talán a google nyújtja a legtöbb lehetőséget. A legnagyobb előnye az, hogy magyar nyelvű és hogy egy gmail regisztráció elegendő az összes szolgáltatás igénybevételéhez. A különböző oldalak kapcsolódnak egymáshoz. Pl. ha levelet kapunk amihez xls táblázatot csatoltak, rögtön megnézhetjük a documents oldalon, vagy akár ki is menthetjük.
A gmail könnyen átalakítható feladat kezelővé is, ha magunknak küldünk leveleket. Ezek rendszerezése nagyon egyszerű a címkéző rendszer használatával.
A notebookba könnyedén jegyzetelhetünk, akár weboldalak szövegét is, a böngészőkbe épülő modul (firefoxhoz és explorerhez) pedig még könnyebbé teszi a használatát.
A Documents oldal teljesen kiváltja az office használatát. Az online tárolásnak köszönhetően nem kell félnünk hogy a gépünkön esetleg megsérülnek vagy elvesznek fájljaink. A dokumentumainkat pedig megoszthetjuk bárkivel, anélkül hogy a fájlt elmozdítanánk az oldalról.
Zoho
A google-éhoz hasonló szolgáltatások, néhány prémium (fizetős) szolgáltatással kiegészítve. Ez az oldal is kitűnően helyettesíti az office-t: szöveg szerkesztés, táblázatkezelés, adatbázis kezelő, prezentációk, jegyzetek, feladatkezelés.
- Feladatok:
Magyar nyelvű feladat menedzselő. Remek tulajdonsága hogy a teendőkhöz neveket és helyeket kapcsolhatunk, ezáltal már már projekt kezelő tulajdonságokkal rendelkezik.
Stikkit
A stikkit érdekes megközelítésben kezeli feladatainkat. Cetliket készíthetünk a teendőkről, és a különböző cetliket egymáshoz kapcsolhatjuk. Például egy teendőt összekepcsolva egy névvel és megjegyzésekkel, könnyen áttekinthető rendszert kapunk.
Stixy
Szintén érdekes rendszer: egy íróasztalt kapunk, amire tetszés szerint pakolhatunk fotókat, feljegyzéseket, dokumentumokat és emlékeztetőket. Aztán mindezt megoszthatjuk bárkivel.
- Project menedzselés:
Talán a legjobb módja a projektjeink kezelésének. Minden projekthez személyes adatokat, teendőket és emlékeztetőket kapcsolhatunk. Így minden project könnyedén áttekinthető. A különböző modulokat egy kezdő oldalon rendszerezhetjük (kép). Egyetlen dolog hiányzik még a teljességhez: email kezelés. Egyébként nemsokára pótolják a fejlesztők ezt a hiányosságot.
ProjectOffice
Az előzőhöz nagyon hasonló rendszer, sajnos instabilabb működéssel.
Todoist
Inkább feladatkezelők közé kellene tenni, ám a könnyű kezelhetősége és a gmail integrációja a projekt menedzselők közé emeli.
- Pénz kezelés:
Könnyedén nyomon követhetjük kiadásainkat és bevételeinket ezen az oldalon. Csak annyi a dolgunk hogy megadjuk az aktuális és ismétlődő bejövő és kimenő összegeket. Különböző célokat állíthatunk be magunknak, például egy kiadás csökkentése, és ennek eredményességéről folyamatosan informál minket az oldal. Sajnos még nem magyar nyelvű az oldal, de a felhasználók segítenek a fordításában. Akár te is beszállhatsz.
Budgetpulse
Talán ez az oldal lehet a moneytrackin ellenfele. Szolgáltatásai majdnem megegyeznek vele, ám kezelhetőségben még nem tud versenyezni.
Az itt bemutatott oldalak 100%-ban ingyenesek, kivéve a zoho néhány szolgáltatása. Mint látjátok minden kategóriában próbáltam alternatívákat is bemutatni, de mindig első helyre tettem a favoritomat. Természetesen messze nem teljes a lista, kismillió hasonló oldal létezik, ám a legtöbben előfordulnak szépséghibák, például az ingyenesség kérdése. Mindenhol azt próbálják elhitetni hogy ingyenes szolgáltatások, ám a regisztráció után kiderülnek a turpisságok. Tudom, mivel szinte mindet kipróbáltam (volt egy kis szabadidőm, valamivel elkellett ütnöm).
Utolsó kommentek